1. Перегляньте відео:
2.Опрацюйте параграф 46 підручника.
Сьогодні в нашому суспільстві постійно використовується величезна кількість нових термінів (англіцизмів), особливо це відноситься до сфери бізнесу та IT технологій. Попробуємо розібратися, що означає одне з них, а саме – “аутсорсинг”. У перекладі з англійської мови, слово аутсорсинг означає “віддалене джерело”, або “залучення зовнішніх ресурсів”.
ІТ-аутсорсинг, як правило, передбачає передачу компанією частину функцій по автономній підтримці та обслуговуванні комп’ютерів, а також інших інформаційних систем іншій організації.
Чому аутсорсинг?
Звичайно, головним пріоритетом аутсорсингу є економічна доцільність. Тобто обслуговування ІТ парку компанії здійснюється позаштатними спеціалістами, тому немає необхідності платити заробітну плату, відпустки, податки, а також організувати додаткові робочі місця. Спеціалісти обслуговуючої компанії проводять повне налаштування інформаційних систем організації, після чого виїжджають тільки на планову перевірку роботоспроможності і для усунення неполадок. Особливо дана послуга популярна у малому та середньому бізнесі, коли немає сенсу тримати в штаті системного адміністратора, який буде займатися своїми безпосередніми обов’язками лише кілька годин на тиждень.
Співробітники аутсорсингової компанії постійно займаються новими розробками і беруть участь у підвищенні своєї кваліфікації, відвідуючи галузеві семінари, конференції та курси. Це один з базових принципів, адже інформаційні технології на сьогоднішній день динамічно розвиваються і тільки висока кваліфікація співробітників дозволяє компанії бути конкурентоспроможною.
Частіше керівники компаній віддають перевагу штатним співробітникам, тому що вони бояться витіку інформації, адже спеціаліст з інформаційних технологій, під час виконання своїх обов’язків, отримує доступ практично до всієї комерційної та персональної інформації, що належить компанії. Однак ці небезпеки безпідставні – так як в більшості випадків штатні співробітники розповсюджують інформацію, що містить комерційну таємницю. Що стосується обслуговуючої консалтингової компанії, то у неї немає для цього абсолютно ніяких мотивів, тому, що, якщо виникне витік, інтегратор отримає серйозні репутаційні збитки, що може поставити під загрозу весь бізнес. Також питання конфіденційності може бути оформлено юридично і за недотримання – будуть карати адміністративним штрафом.
Виходячи з перерахованого вище, основними перевагами аутсорсингу IT-послуг є скорочення витрат організації на утримання співробітників, обслуговування спеціалістами з високою кваліфікацією та швидкою реалізацією проектів.
(https://it-consulting.com.ua/it-autsorsing/)
4.Складіть
таблицю:
Переваги
аутсорсингу
|
Недоліки аутсорсингу
|
5. Для ознайомлення:
Найбільш
перспективним напрямом у наданні ІТ-послуг став аутсорсинг інформаційних
технологій (ІТ-аутсорсинг). На нього припадає понад 2/3 усіх контрактів, що
укладаються на світовому ринку аутсорсингу взагалі. До ІТ-аутсорсингу вдається
дедалі більше компаній, оскільки в їхній діяльно- .
сті сфера застосування
інформаційних технологій постійно розширюється.
Клієнтами ІТ-аутсорсерів у
всьому світі є транснаціональні промислові корпорації, великі банки, державні
установи, малий і середній бізнес. Основними сферами глобального ІТ-аутсорсингу
є фінансові послуги (майже четвертина контрактів), енергетика та різні галузі
матеріального виробництв
Найбільшими у світі
постачальниками послуг ІТ-аутсорсингу є компанії, зареєстровані у США (IBM
,Dell, Cognizant, CSC та ін.), Канаді (CGI), Ірландії (Accenture),
Франції (Capgemini) та ін. Водночас майже в кожній четвертій
найбільшій угоді, укладеній на світовому ринку аутсорсингових ІТ-послуг,
виконавцями є спеціалісти з Індії. Ця країна тривалий час очолює рейтинг
привабливості країн з ІТ-аутсорсингу.
Серед десяти найбільших центрів
надання аутсорсингових послуг у світі
у 2016 р. було 6 індійських
міст (Бангалор, Мумбай, Делі, Ченнай, Хайдарабад, Пуна). Значні позиції
на світовому ринку ІТ-аутсорсингу посідають також Китай і країни
Південно - Східної Азії.
Різко зростають обсяги діяльності
ІТ-аутсорсерів у країнах Центральної та Східної Європи, Латинської Америки.
6.Виконайте тест: