Шукати в цьому блозі

четвер, 2 квітня 2020 р.

11 класТема: Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Політичні складники: політичні інституції, політичні відносини, «сила». Територіально-політичні системи національного і наддержавного рівнів. Геополітика, її складові. Зовнішня та внутрішня геополітика. Геополітика «сили». Різновиди «сили». Взаємозв’язок між національними та геополітичними інтересами держави.


  1.     Опрацювати параграф 26 .
  2.   Потім перегляньте презентацію.



Політична географія та геополітика

 

3. Політичні інституції та політичні відносини. Перегляньте відео.
  https://www.youtube.com/watch?v=Bd25iYJoDkM сучасні монархії Європи
https://www.youtube.com/watch?v=cPeDEAsOJsM  чому зникли монархії
https://www.youtube.com/watch?v=OeuCOdUXfUo абсолютні монархії
https://www.youtube.com/watch?v=Dzs0WzJijw0 нідерландська монархія
Які політичні інституції характерні для країн світу? Які між ними встановлені зв’язки? Поясніть , структуру політичних інституцій в Україні.

4.Наведіть приклади типів Територіально-політичних систем національного та наддержавного рівнів.
Розгляньте та проаналізуйте карту «Міжнародні організації» ст..43 атласу видавництва «Картографія». Знайдіть в додаткових джерелах інформації основні завдання, які вирішують дані організації. Які країни є найбільш впливовими у світі? Які організації мають вплив на політичну, економічну, культурну сторону нашої країни?

5. Розкрийте сутність поняття «Геополітика». Розгляньте схему «Складові геополітики». Поясніть роль великих держав у зовнішній політиці? Яка із держав, на вашу думку, може мати верховенство над іншими державами?
У чому сутність «внутрішньої політики»? Чому вона є важливою у Європі?

6. Розгляньте геополітичну карту світу . Найдіть на карті основні закордонні бази військово-морських сил великих держав. Поясніть особливості їх географічного положення..
- Знайдіть країни, які володіють ядерною зброєю.
- Проаналізуйте розташування районів збройних конфліктів у світі та основні причини їх виникнення.
7. Розгляньте схему «Геополітика сили». Перегляньте відео і вкажіть, які види  «сили »застосовані для вирішення даних питань.
 8.Виконайте практичне завдання ст.162 підручника.

Ще один варіант уроку:

 


середа, 1 квітня 2020 р.

11 клас Тема. Виробництво сільськогосподарської продукції у світі. Видобування й споживання мінеральних ресурсів. Практична робота №8


1. Перегляньте відеоурок «Сільське господарство світу. Географія 10 клас» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=LtQBmpCOjlA&list=PLYeu7IyFVZj9yWaaGf7Z_lvsMQfNtuSVz&index=20
2.                Прочитайте §23,24 підручника. Аналізуючи текст  підручника  заповніть таблицю:
Назва агрокліматичного поясу
Головні с.г.культури
Головні галузі тваринництва
Країни-найбільші -виробники та експортери
помірний



субтропічний



тропічний




3.                Пропоную для перегляду відео про інновації у сфері агробізнесу у світі:
В Сполучених Штатах набувають популярності вертикальні ферми   https://www.youtube.com/watch?time_continue=82&v=Zwugox3o2-Q&feature=emb_logo
Інноваційні технології у сільському господарстві -  https://www.youtube.com/watch?v=0xA9Zc8tS5w
Удивительные фермерские технологии и изобретения -   https://www.youtube.com/watch?v=LX8bmlwcZE4

4.                Перегляньте відеоурок «Світові мінеральні ресурси. Географія 10 клас» -  https://www.youtube.com/watch?v=CUdTgz9HBPY

5.                 Пропоную для перегляду відео  «Видобуток корисних копалин в океані: глибока невизначеність»  - https://www.youtube.com/watch?v=Z8ZLfZfKfWE


6.                 Аналізуючи текст §24, заповніть таблицю:
Вид мінеральних ресурсів
Країни-лідери за запасами
Головні країни-експортери
Вугілля


Нафта


Природний газ


Залізна руда


Мідна руда


Алюмінієва руда



7.                Запишіть  основні  ланки ланцюгів доданої вартості виробництва сталі та міді, а також алюмінію. Запишіть  основні ТНК-виробники сталі, міді та алюмінію у світі.
8.                 Дайте усні відповіді на запитання:
-        Чи збігаються райони видобутку руд чорних і кольорових металів з регіонами найбільшого виробництва металів?
-         Які чинники є основними на кожній ланці ланцюгів виробництва цих металів?
-        Яке місце займає Україна у глобальних ланцюгах доданої вартості у виробництві сталі та алюмінію?
Практична робота №8
Позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості у виробництві алюмінію
Завдання 1.За картою кольорової металургії світу розподіліть країни за їхньою міжнародною спеціалізацією в виробництві алюмінію, вписавши їхні назви в відповідні комірки таблиці.
Країни зі значним видобутком бокситів
Країни зі значним виробництвом глинозему
Країни зі значним виробництвом первинного алюмінію

Країни-імпортери первинного алюмінію







Завдання 2. За даними таблиці послідовно нанесіть на контурну карту світу:
А) способом значків – місця видобутку бокситів  в країнах, що ведуть їх значний видобуток;
Б) способом локалізованих діаграм – країни, що ведуть значний видобуток бокситів;
Г) способом локалізованих діаграм – країни, що ведуть на своїй території значне виробництво  первинного алюмінію;
Д) стрілками зеленого кольору – напрямки перевезення бокситів до країн, що ведуть значне первинне виробництво металевого алюмінію;
Е) стрілками червоного кольору – напрямки перевезення первинного алюмінію до його країн-споживачів.
У висновку поясніть чинники міжнародної спеціалізації країн на різних стадіях виробництва алюмінію та причини формування глобальних ланцюгів доданої вартості у виробництві цього кольорового металу.
(Використано завдання  з практикуму з курсу «Географічний простір Землі» 11 клас. Автори: Кобернік С. Г та Коваленко Р. Р)