1. Опрацюйте параграф 22
2. Сформулювати визначення
основних понять теми « глобальна економіка», патент, ліцензія, ІТ-технологія,
«нет-економіка», ТНК, вільна економічна зона, міжнародна спеціалізація,
міжнародна кооперація.
3. Знайдіть відповіді на
запитання:
- Яка галузь в Україні
лідирує за кількістю винаходів?
- Яка країна має найбільше патентів?
- Які країни є лідерами за
експортом ліцензій?
- Яка країна є лідером у
впровадженні ІТ-технологій?
- Зайдіть на сайт ТНК NESTLE і знайдіть ноу-хау у спеціалізації компанії?
4. Спробуйте визначити галузь
міжнародної спеціалізації таких країн:
Бразилія, Намібія, Японія,
Індія, Франція, Іспанія, Норвегія, Австралія, Канада.
Які чинники впливають на
міжнародну спеціалізацію?
- Яку роль відіграє
міжнародна кооперація у глобальному світі? Наведіть приклади кооперування у
світі, зайшовши а сайт однієї з ТНК
5. За логотипом визначте ТНК,
знайдіть країну, де розташована штаб-квартира та спеціалізацію. Які компанії
мають свої «дочірні філії» в Україні? Яку продукцію цих ТНК купуєте Ви?
Перегляньте відео за
посиланням:
У чому плюси і мінуси ТНК?
Яка роль ТНК у глобалізації світу? Доведіть, що ТНК мають широку спеціалізацію.
6. Вільна економічна зона – це частина території держави, на якій встановлено вільний режим для іноземних інвестицій і пільгові економічні умови.
«Вільна економічна зона – вікно
для інвестицій». Поясніть дане твердження.
Офшорні зони – це невеликі держави чи території, що залучають іноземні капітали через надання податкових та інших пільг.
Назвіть країни – офшори
світу. Яка їх роль у глобальному світі?
7. Ланцюги доданої вартості:
Постачання сировини – дистриб’ютор (розповсюджувач) – виробник – дистриб’ютор – роздрібний торговець.
Глобальні ланцюги доданої
вартості ТНК створюють для того, щоб зменшити власні витрати. Наприклад,
залізну руду з Бразилії везуть на металургійні заводи Франції для виплавки
сталі, з якої потім виготовлять прокат для автомобільної промисловості США.
Тобто, ланцюги доданої
вартості – це сукупність дій з виробництва, доставки та збуту готової
продукції, що розміщені в різних країнах світу, але керовані з єдиного центру.
Розгляньте малюнок ланцюга
доданої вартості