Шукати в цьому блозі

середу, 15 квітня 2020 р.

6 клас НУШ .Тема: Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, ії межі та властивості .

1. Географічна оболонкацілісна і без­­перервна оболонка Землі, що утворилась унаслідок взаємопроникнення і взаємодії енергетичних і речовинних компонентів літосфери, атмосфери, гідросфери і біосфери. 

Розміри та склад географічної оболонки

 

 Географічній оболонці властиві такі риси:

Цілісність — єдність оболонки, зумовлена взаємозв’язком її складових частин. Так, вирубування лісу призводить до зникнення лісових тварин і рослин, завдяки чому руйнуються і змиваються ґрунти, отже, знижується рівень ґрунтових вод і міліють річки.

Ритмічність — закономірна повторюваність у часі природних явищ і процесів. Ритмічність зумовлена обертанням Землі навколо своєї осі й Сонця, нерівномірним нагріванням земної поверхні.

Зональність закономірна зміна природних компонентів і природних комплексів у напрямі від екватора до полюсів. Вона зумовлена кулястістю Землі, а отже, неоднаковою кількістю тепла, що потрапляє на різні ділянки планети.
Висотна поясність — закономірна зміна природних складових і природних комплексів із підняттям у гори, від їхнього підніжжя до вершин. Така поясність зумовлена зміною клімату з висотою.
Географічну оболонку поділяють на природні комплекси — відносно однорідні частини поверхні Землі.
Природний комплекс — поєднання компонентів (складових) природи: гірських порід, води, повітря, живих організмів. Найбільшим природним комплексом, що охоплює всю планету, є географічна оболонка. Вона суцільна, але неоднорідна. Відмінність кута падіння сонячних променів на поверхню Землі, різноманітність рельєфу, рослинності й тваринного світу, співвідношення води і суходолу визначають поділ географічної оболонки на менші природні комплекси: материки та океани. Вони, у свою чергу, поділяються на природні зони, природні області тощо.
Природні зони, або географічні зони — природні комплекси суходолу або Світового океану, що простягаються в ши­ротному напрямі й мають подібні природні умови.

 Перегляньте відео з попереднього уроку і зверніть увагу на географічну оболонку:

 ВсеосвітаПерейти на сторінку документа


Це те ж саме, але складніше:


2. Прочитайте §51 стор. 206-208  , перегляньте відео:

   3. Виконайте тест:географічна оболонка

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.